facebooktweeterpinterestgoogle+
graphbar
Logo
Home Page (ro)Az oldal magyarul
Stil-de-viata

AŞA AM SLĂBIT

Eu am reuşit să slăbesc realmente, imaginile sper că sunt concludente. Poate tu, cel care citeşti aceste rânduri doreşti şi tu să slăbeşti, crede-mă se poate. Astazi sunt peste un miliard de oameni graşi în lume, dintre care în jur de 300 mil. sunt obezi. Eu-diferentaObezitatea este cauza multor boli – hipertensiune arterială, diabet zaharat, boli coronariene, anumite forme de cancer, etc. Iată de ce este important să avem o greutate optimă. Şi să nu uităm desigur de avantajul conferit de o greutate normală de a te de a te simţi bine. Dar să trecem la tema noastră.
Totul a început la mine în februarie a anului 2012. Cu ocazia zilei de Valentines Day, ne-am dus cu soţia la un Shopping Center, locul unde am fost „aniversaţi”, luati prin surprindere cu ocazia aniversării publice organizate atunci. La sfârşit am câştigat un tichet valoric de 50 RON. Bun, mi-am zis eu, hai să-i cheltuim. Şi am pornit să caut ceva pentru a cheltui tichetul valoric. Mi-am zis că mai punem ceva bani şi ne cumpărăm ceva.
Anul 2012La unul din magazinele din Shopping Center-ul amintit, am găsit o geacă super, dar stupoare, nu mi se potrivea datorită burţii avute. Când m-am văzut în oglindă cu geaca dorită, m-am speriat, aveam burta mare peste care nu puteam încheia geaca. Atunci am decis că trebuie să fac ceva. Acasă m-am cântărit, aveam 125 kg, care la cei 185 cm inaltime câţi am, după cum am aflat ulterior, era mult. Pe scurt eram OBEZ. Am început, cu ce am avut pe acasă, să fac exerciţii fizice, nu a fost uşor. Atunci m-am decis să fac un plan serios. M-am documentat pe internet, am cumpărat în Ungaria un CD al unui „Guru” în domeniu de acolo.
Pe baza celor găsite/aflate, am făcut un plan, care eu cred că tuturora celor care doresc să slăbeasca, trebuie să fie primul pas.
Astfel am deschis un dosar în care mi-am trecut programul care cuprindea:
1 – Exerciţii pe grupe de muşchi
2 – Un tabel cu greutăţile corporale pe care le voi atinge
3 – Programul – Care la mine a fost una de alterneare a exerciţiilor Cardio cu cele de Izometrie/forţă. Astfel Luni, Miercuri şi Vineri am inceput să fac exerciţii de Cardio iar Marţi, Joi şi Sâmbătă cele de Izometrie.
Apoi mi-am comandat o bancă de forţe şi o bicicletă de cameră, care să reziste la cele 125 kg avute atunci, pentru a putea face exerciţiile acasă.
Astfel la data de 12 Martie 2012 am pornit în lupta cu obezitatea. Poate vă puneţi întrebarea – Păi nu ajunge să alergi, după ce ţi-a mai trebuit banca de forte şi bicicleta ?. Eu cred că nu, deoarece un corp slăbit de greutate, trebuie întărit, adică nu vroiam să ajung un om slab şi vlăguit. Din acest motiv am adăugat exerciţiile de forţă. La început ca şi exerciţii Cardio am încercat, mersul pe scări, bicicleta, stepperul (care s-a şi rupt) dar credeţi-mă, la mine efectul maxim la avut joggingul. Sunt de părere că alergatul este cel mai eficient exerciţiu cardio, mai ales dacă o faci în aer liber. În prima zi am reusit să alerg "150" m fără oprire. Dar nu m-am lasat, în zilele aferente, conform planului (Luni, Miercuri, Vineri) am continuat cu alergat 150 m şi plimbare alternativ în cadrul turelor la inceput. Un lucru este important – Să îţi stabileşti o rută exactă, eu mi-am ales un tur de 600 m, la care săptămânal sau la 2 săptămâni creşteam numărul turelor. Adică prima zi am făcut 1 tură (la început cu opriri), şi apoi după cum evoluam în rezistenţă, creşteam numărul de ture. Niciodată nu e voie să faci un număr mai mic de ture faţă de la antrenamentul anterior. Azi reuşesc să alerg 14 ture lejer. Desigur trebuie să avem grijă şi cum alergăm, adică primul contact al piciorului cu solul să nu se facă cu calcâiul ci cu partea anterioară a labei piciorului. La început este greu dar credeţi-mă se poate învăţa, dacă până atunci a-ţi alergat gresit. Trebuie să ai voinţă pentru a putea face aceşti paşi. Desigur în paralel am lucrat pe banca de forţe, am început cu greutăţi mai mici, mi-am stabilit un număr de 3 exerciţii pe grupa de muschi de 5 seturi a câte 12 exercţtii. Şi aici este important să nu „trişezi” (adică să îţi respecţi programul) pentru că singurul om pe care il păcăleşti eşti tu însuţi. Eu mi-am împărţit antrenamentele de forţă astfel – Marţi /Bicepsi, Tricepsi, Picioare – Joi / Umeri, Spate, Cardio Bicicleta 32 min, Sâmbătă/Piept, Abdomen, Cardio bicicleta 32 min. La început am încercat conform celor citite pe net adică marţi să fac Bicepşi, Triceps şi Piept dar mi se oboseau braţele până ajungeam la exerciţiile de piept, şi mi s-a întâmplat să nu mai pot ridica greutatea. Astfel am reprogramat exerciţiile conform programului descris mai sus. Deci eu sunt mulţumit. Apropo să nu uit, doar cu atât nu ajunge.
ESTE FOARTE IMPORTANT CE MÂNCĂM. La momentul începerii antrenamentelor (martie) am luat decizia să renunţ la: alimentele cu grăsimi / carne de porc, slănina, carnati, cartofi, pâine din făină albă, etc. M-am profilat pe legume şi fructe în special. Am avut momente, la început, în care soţia mi-a pregătit un blid/vas considerabil de salată, deoarece îmi era foame şi nu doream să mă satur cu ceea ce mâncasem până atunci. Nu a fost usor, dar a meritat. Înca ceva este foarte important să mâncăm de 5 ori pe zi. Nu e voie să ne fie foame, doar că nu e indiferent ce mâncăm. Pare incredibil, dar nici nu îmi mai lipsesc mâncărurile acelea grase pe care le consumam pe vremuri. Eram un om complet anti legume şi fructe, dar acum m-am schimbat. La mine era problema că mâncam în special seara/atunci ajungeam acasă şi dăi.... cu mâncarea. Este nemaipomenit să mănânci sănătos şi să te culci uşurat, fără să simţi senzaţia de sătul cu alimente grase. Merită să îţi schimbi alimentaţia pe alimentele sănătoase. Acest program îl poti face în totalmente acasă.
Atualmente continui desigur regimul alimentar sănătos şi trec pe la sala de câte ori am ocazia.
As putea scrie multe despre efectele benefice a schimbării alimentaţiei pe alimente sănătoase, dar puteţi citi despre nutrienti la capitolul alimente al acestui site. Deci eu aşa am reuşit să scad 33 de kg în 8 luni. Care sunt concluziile ?
Pentru a slăbi ai nevoie de:
1 – Motivare.Eu
2 – Voinţă până la capăt.
3 – Să ştii să-ţi faci un program de lucru bun, bine elaborat de la care să nu te abaţi şi să-l poţi respecta.
4 – Să-ţi schimbi obiceiurile alimentare, dacă până acum ai mâncat nesănătos. Dacă cele de mai sus le ai, poţi începe, succesul e garantat. Şi foarte important, nu am folosit nici un fel de suplimente nutritive sau reţete magice. Desigur acum am început să consum şi suplimente nutritive, pentru menţinere. Incă ceva, mi se potriveţte orice îmbrăcăminte care îmi place, deci pot să o cumpăr. Mult succes.
Daca aveţi întrebări trimiteţi-mi email la jermendyz@gmail.com
Desigur, printre cei care citesc aceste rânduri, vor fi si sceptici care nu vor avea încredere în acest program de slăbire. Acest lucru mi se pare normal. Mulţi oameni multe păreri. Eu cu sistemul descris anterior am obţinut o stare mai bună, o încredere mai mare în mine şi desigur o sănătate mai bună. Dacă eu cu exemplul meu reuşesc să fac, chiar şi numai un om, să obţină ceea ce am obţinut eu, deja a meritat să public acest articol.
NOTĂ Exerciţii Cardio - Exerciţii care în principal întăresc şi îmbunătăţesc activitatea inimii şi a plămânilor. Astfel de exerciţii sunt de exemplu: alergatul (joggingul), treptele, bicicleta, stepperul. Exerciţii de izometrie: Exerciţii care întăresc muschii. Astfel de exerciţii sunt de exemplu lucrul cu greutăţile.

Linkuri utile: - Cum mâncăm şi ce, pentru o alimentaţie sănătoasă , Sfaturi pentru alergare.
Meniu conţinut
FOCUSNET.RO
Redactor
Copyright © 2017 www.focusnet.ro Developped by Jermendy Zoltan
facebooktweeterpinterestgoogle+