facebooktweeterpinterestgoogle+
graphbar
Logo
Home Page (ro)A web site  magyarul
Stil-de-viata

FITNESS ENERGY

Jermendy ZoltanCe este Fitnessul ?
Este un complex de activiăţi, realizate cu scopul de a fi in formă, ea cuprinde musculatura, stretching şi antrenamentul cardio.
În cadrul fitnessului folosim diverse expresii ca:
– aerobic – exerciţiul fizic bazat pe procesul de metabolizare al substanţelor energetice corporale în prezenţa oxigenului
– anaerobic – exerciţiul fizic bazat pe procesul de metabolizare al substanţelor energetice corporale în lipsa oxigenului
– compoziţie corporală – procentele relative cantitative ale muşchilor, grăsimii, oaselor şi altor componente vitale ale organismului
– exerciţiul fizic – activitate fizică desfăşurată în scopul optimizării condiţiei fizice
– rezistenta cardiovasculară -capacitatea sistemului respirator şi circulator de a asigura suportul energetic al organismului în timpul efortului
– sănatate – o stare a organismului uman opusă stării de boală, incluzand şi aspectele pozitive ale stării de bine
– stil de viaţă sănătos – cunoaşterea şi practicarea exerciţiilor fizice, a unei nutriţiei adecvate, a unor deprinderi de combatere a ştresului.
– boli hipokinetice – boli degenerative ale organismului uman datorate lipsei de mişcare (asociate sedentarismului)
– activitate fizică – reprezintă activitatea produsă de musculatura scheletică a organismului, implicând o creştere semnificativă a cheltuielilor energetice ale acestuia.
– starea de bine – o stare biologică şi psihică pozitiva, putând fi obiectivizată prin calitatea vieţii şi sentimentul de bine general al eu-lui (corp, minte, spirit)
Iată ce implicări multiple are fitnessul Oricum pentru a avea o viaţă sănătoasă trebuie să fim atenţi la mai mulţi factori.

Ce influenţează fizicul nostru ?

- factorii care privesc alimentaţia - 65 %
- activitatea fizică - 25 %
- factorii de mediu şi factorii genetici - 10 %
Sigur procentele pot fi discutate, dar în esenţă principalul factor care ne influenţează fizicul/starea, sunt factorii alimentari, adică "suntem ceea ce mâncăm" în adevăratul sens al cuvântului. Desigur stare de bine nu există fără mişcare, indiferent dacă vorbim de sport sau simple activităţi recreative, deci nu le neglijaţi. Factorii majori / alimentaţia şi mişcarea o putem influenţa direct, şi întradevăr factorii genetici şi de mediu sunt greu, dacă nu imposibil de influenţat. Dar să ne întoarcem la tema propriuzisă a a cestei pagini, adică fitnessul - mişcarea sportul.

Antrenamentul cu greutăţi.

Sanatate Fazele antrenamentului cu greutăţi
1 – Încălzirea / nivel tranziţie până la efort
2 – Antrenamentul propriuzis
3 – Streching – revenire

1. Încălzirea – are ca scop creşterea temperaturii corpului, măreşte capacitatea muşchilor. Lent are efect progresiv – 10 – 15 minute
Are două faze
- generală
- specifică
Faza generală – tot corpul e activat.
Faza specifică se adresează grupului de muşchi ce va fi antrenat
Încălzirea se face în totdeauna înainte de strching.

2. Antrenamentul poate fi cardio ( antrenament aerob) sau antrenament pentru masă musculară ( antrenament anaerob )

3. Streching dinamic, strechingul se face în principiu la sfârşitul antrenamentului.
Streching – întindere. Nu se face forţat. Se face lent până nu se mai simte tensiunea. Relaxăm muşchiul şi menţinem poziţia 20 – 30 sec. Până când tensiunea scade şi poziţia devine confortabilă.
Tipuri de streching
- naturală
- activă – toate mişcările de întindere sunt executate de o singură persoană, fără ajutor din exterior
- pasivă – cu ajutor.

Jermendy Zoltán - fitness personal trainer





trainerline
➤ Exerciţii pentru umeri
➤ Surse de proteine din alimente
➤ De ce proteine ?
➤ Stretchingul


fgroup Fitness Fun Club Oradea


Periodic în această seţiune voi publica lucruri interesante.

search

Linkuri aferente: Umeri, Surse de proteine, De ce proteine ?, Stretching
Meniu conţinut
Facebook page Zoli Fitness
Redactor
Copyright © 2017 www.focusnet.ro Developped by Jermendy Zoltan
facebooktweeterpinterestgoogle+