facebooktweeterpinterestgoogle+
graphbar
Logo
Home page (ro)Az oldal magyarul
divertisment

GRĂDINĂRIT

Ce este de fapt grădinăritul ? Grădinăritul reprezintă activitatea de cultivare a unor Gradinaritplante ornamentale sau neornamentale, în spatii special amenajate (grădini).
Gradinaritul poate fi realizat de amatori sau grădinari profesionişti. Arhitectura peisagistica este o meserie înrudită cu gradinărul, a cărei activitate constă în designul grădinilor şi spaţiilor verzi publice sau private.(http://ro.wikipedia.org). Iată formula oficială, dar eu sunt convins de faptul că acest cuvânt înseamnă mult mai mult - profesie, pasiune, plăcere, etc.
Desigur această activitate pe lângă utilitatea ei economică are şi o latură psihologică, sunt convins că este printre cele mai bune metode de relaxare. Totodată plăcerea de a vedea planta crescând şi apoi fructul care este rezultatul muncii din grădină, are un farmec aparte. Deci sugerez celor care nu prea sunt de acord cu noi să încerce. Splendoarea unei grădini frumoase nu se poate compara mai cu nimic. În continuare am ţinut să prezint câteva extrase ale părerilor celor avizaţi (specialişti) despre grădinărit:

Grădinăritul, un elixir al longevităţii

A te dedica în partea a doua a vieţii lucrărilor de cultivare a propriilor legume şi, în general, a grădinăritului, reprezintă o adevărată binecuvantare pentru sănătate.
Conform specialiştilor, îţi poţi prelungi viaţa de la doi ani, în plus. Aceasta este concluzia unui studiu suedez, publicat în revista British Medical Journal. Faţă de persoanele în vârstă care s-au obişnuit să ducă o viaţă sedentară şi faţă de cei ce işi petrec o bună parte din timp în baruri sau lenevand în faţa televizoarelor, cei ce se dedică grădinăritului au o expectativă de viaţă superioară. Specialiştii subliniaza faptul că cei ce îşi cultivă singuri legumele de care au nevoie în propria casă, dedicând peste trei ore pe săptămână lucărilor de grădinărit, trăiesc cu cel puţin doi ani mai mult faţă de cei care trăiesc sedentar. Ocupându-se de cultivarea fructelor şi legumelor, precum şi ingrijirii plantelor decorative, ei execută de fapt un optim exerciţiu fizic pentru bărbaţii şi femeile ce au trecut la o vârsta care semnifică (după cercetatorii suedezi) cea de a doua jumătate a vieţii. Se presupune că doar simplul exerciţiu de a tăia iarba din faţa casei, duce la un consum de circa 360 de calorii la fiecare oră, la fel cât se consumă în timpul unei plimbări cu pasul vioi pe o suprafaţă plană. Efortul intens depus pentru lucrările asupra terenului duce la arderea în medie a 400 de calorii la fiecare oră, la fel ca şi pedalarea într-un studiou de fitness sau o şedinţă de o oră de aquagym. Specialiştii recomandă tuturor celor ce au depăsit vârsta de 5o de ani şi au posibilitatea de a deţine un mic teren, să-şi organizeze un colţ de grădină de care să se ocupe constant sau măcar în propriul balcon să cultive fructe şi vegetale pentru propria masă. Avantajul este dublu, gândindu-ne la acumularea stării de bine, fizice şi psihice, dincolo de satisfacţia unei oarecare economii pentru propriul buzunar. Sursa: http://www.agenda.ro

Grădinăritul şi imunitatea.

Cercetătorii canadieni au descoperit că practicarea grădinăritului creşte imunitatea. Răspunzatoare pentru acest beneficiu asupra sănătaţii este o bacterie, denumita Mycobacterium vaccae, care se găseşte în toate gradinile, în praf şi în pamânt. Oamenii de ştiinţă de la Universitatea din Bristol afirmă că acest microorganisme au şi efecte antidepresive, crescând nivelul de serotonină, hormon care reglează dispoziţia. Sursa: http://www.clicksanatate.ro

Grădinăritul şi sănătatea mintală

Grădinăritul şi spălatul vaselor îmbunătăţesc sănătatea mintală
Activităţi precum grădinăritul, spălatul vaselor şi curăţenia, efectuate timp de 20 de minute, sunt suficiente pentru a îmbunătăţi sănătatea mintală şi a reduce ştresul, potrivit rezultatelor unui sondaj realizat în Marea Britanie, citat de Mediafax. scottish Health survey, un sondaj la care au participat 20.000 de bărbaţi şi femei, publicat în British Journal of sports Medicine, a stabilit că o şedinţă de 20 de minute de activităţi fizice, indiferent de gen, odată pe săptămână, este eficient pentru îmbunătăţirea sănătaţii mintale. Mark Hamer, autorul studiului, de la Colegiul Universitar din Londra, a indicat că activităţile casnice, precum spălatul vaselor, curăţenia şi grădinăritul, pot reduce nivelul ştresului cu 20%, în timp ce sportul contribuie la îmbunătăţirea sănătaţii mintale cu 33%. Un alt studiu publicat în acelaşi jurnal indică faptul că persoanele de vârsta a doua care practică regulat exerciţii fizice susţinute, precum aerobicul, înotul, jogging-ul şi ciclismul, dar şi dansul, pot încetini procesul de îmbătrânire cu până la 12 ani. http://www.hotnews.ro

Grădinăritul şi bărbaţii

Grădinăritul sporeşte performanţele în dormitor - sursa: Daily Mail. Doar o jumătate de oră de grădinărit pe săptămână permite reducerea cu 38% a riscului unui bărbat de a deveni impotent, potrivit unui studiu recent care sugerează că exercitţile fizice moderate precum dansul, mersul pe bicicleta sau joggingul pot avea efecte benefice similare. Disfuncţia erectilă afectează unul din zece bărbaţi în Marea Britanie, la un moment dat al vieţii, aproximativ 30 la sută dintre cazuri datorându-se unor factori psihologici, precum depresia sau stresul provocat de serviciu. Restul de 70 la sută dintre cazuri au motivaţii de natură fizică, cum ar fi diabetul sau hipertensiunea arterială. Deşi se ştie că o viaţă sănătoasă diminuează riscul de impotenţă, până acum nu existau indicii clare despre modul în care trebuie acţionat. Noile descoperiri ale cercetatorilor Universitatii de Medicina din Viena par să demonstreze însă că săpatul, plivitul sau cositul pot avea rezultate uimitoare. Oamenii de ştiinţă le recomanda însă bărbaţilor să nu exagereze în momentul în care se decid să apeleze la această metodă.

Grădinăritul - parte importantă a unei vieţi active

Viaţa noastră trece într-un ritm alert şi foarte des suntem coplesiţi de stres. Nu ne facem timp întotdeauna să mâncăm produse sănătoase şi să facem exerciţii fizice. Dacă credeţi că sala de gimnastică este singurul răspuns pentru a păstra organismul sănătos, iată şi o altă alternativă: gădinăritul.
Activitatea fizică este un factor important pentru menţinerea sănătăţii. Medicii ne recomandă 2 ore şi jumătate de activitate de intensitate moderată pe săptămână alături de activităţi pentru întărirea masei musculare (de la picioare, şolduri, spate , abdomen, piept, braţe şi umeri) de două ori pe săptămână. acest timp poate fi împărţit în 10 minute zilnice pe tot parcursul săptămânii. Grădinăritul se încadrează perfect în program. Grădina din faţa casei are nevoie de îngrijire regulată în timpul săptămânii aşa că puteţi fi activ în fiecare zi lucrându-vă principalele grupe de muşchi. Cum ştim că efectuăm o activitate moderată în timpul grădinăritului ? ar trebui să lucrăm atât cât să creştem puţin ritmul cardiac şi să transpirăm. Săpatul şi folosirea lopatei reprezintă activităţi excelente pentru întărirea muşchilor.
Când începem să avem grijă de grădină, vom folosi muşchi pe care nu îi utilizăm în mod obişnuit. De aceea trebuie să începem în mod gradat şi să nu exagerăm. Înainte de a începe lucrul, trebuie să ne pregătim, să ne încălzim muschii. Dacă nu efecuăm regulat exerciţii fizice, este important să facem câteva mişcări de încălzire a organismului înainte de a începe lucrul în grădină. În câteva săptămâni corpul se va obişnui şi nu va mai fi nevoie de aceste pregătiri. Înainte de inceperea fiecărui sezon, faceţi o plimbare de zece minute pentru a fi în formă. Planificaţi grădinăritul astfel încat să folosiţi miscări cât mai variate. Alternaţi lucrări uşoare cu cele care necesită mai mult efort. Grăndinăritul vă oferă posibilitatea de a vă lucra corpul şi de a vă relaxa mintea în mijlocul naturii. La sfârşit veţi fi răsplătit cu fructe şi legume, rodul muncii dumneavoastră.
http://blocnotes.ro/
Meniu conţinut
FOCUSNET.RO
Redactor
Copyright © 2017 www.focusnet.ro Developped by Jermendy Zoltan
facebooktweeterpinterestgoogle+